Kurumsal Web Siteleri Hakkında 10 Acı Gerçek

kurumsal web site hatalarıKurumsal web siteleri hataya yer vermeyecek türden sitelerdir ancak hepimiz web sitelerimizi yönetirken hata yapıyoruz. Büyük firmalarda ise site hataları daha büyük oluyor. Üniversiteler, kamu kurumları, holdingler, büyük vakıflar bu sorunla daha çok karşılaşıyorlar. Tasarım ve yayın sürecinde kurumsal sitelerin yaptıkları yanlışlar ise şu şekilde:

Ayrı bir web bölümü olmaması

Şirketler sahip oldukları web sitelerini pazarlama ya da BT birimlerinin eline bırakıyorlar. Ancak web stratejisi üretmek bu iki grubun işi değildir. Marka kimliğinin devamlı olması için web birimlerine ihtiyaç vardır ya da sizin için sitelerinizi kontrol edecek ajanslara. Uzun bir diyalog süreci olarak tanımlayabileceğimiz sanal dünyada tamamen yer edinmek isterseniz işin uzmanına başvurmanız gerekir.

Tam zamanlı çalışmamak

Firmalar web siteleri için gerekli kaynağı ayırmıyor ve tam zamanlı çalışmıyorlar. Bunun nedeni sitelerini sadece yapım aşamasında kontrol etmeleri ve yayına alındıktan sonra gerekli özeni göstermemeleri. Ancak büyük kuruluşlar kendileri için uzun zamanlı stratejik planlama yapacak bir ekiple çalışmalılar. Kampanyalardan duyurulara kadar gerekli güncellemeler alanında uzman kişilerce yönetilmeli.

Düzenli olarak yeniden yapılan siteler güçlü olmaz

Bazı durumlarda sitelerin düzenli olarak tekrar tasarıma alınması arama motorlarında fark edilmeyi sağlayabilir ancak bazı durumlarda da spam siteler arasına girmenize de neden olabilir. Kurumsal sitelerde genellikle yapılan bu yanlış maliyeti de artıracaktır. Dolayısıyla uzun bir süre web adresinizi yalnız bırakmaktansa düzenli tasarım ve içerik güncellemelerini gerçekleştirerek yerinizi garanti altına almış olursunuz.

Tasarımda ve içerikte hedef kitleye odaklanmamak

Holding ve kurumsal sitelerde genellikle herkesi memnun etmek hedeflenir. Ancak böyle bir durum söz konusu olamaz. Her sektör hedef kitlesini belirleyerek hareket etmek zorunda. Web siteniz herkes tarafından erişilebilir olmalıdır ancak ulaşmak istediğiniz kişilere daha çok hitap etmelidir. Diğer türlü içerik ve tasarım yönünden boğulması söz konusu olacaktır.

  

Sosyal medyanın yetersiz kullanılması

Çağımızın iletişim ve haberleşme ağı sosyal medya, hedef kitleye ulaşmanın en kısa ve kolay yolu. Ancak şirketler bu ağları yeteri kadar kullanmıyorlar. Kurumsal bir hesap üzerinden tweet ya da video paylaşmak amaçları yeterince yansıtmıyor.

Sosyal ağlarda insanlar kurumlarla ya da markalarla ilişki kurmak yerine diğer bireylerle konuşmak isterler. Bu nedenle kuruluşların kişilerle daha şeffaf bir şekilde iletişime geçmesi gerekir. Çalışanlarınızı şirketiniz hakkında tweet atmaya teşvik etmek daha yararlı bir iş olacaktır. Böylece homojen olarak çok sayıda insana ulaşırsınız.

Kullanıcıyı görmezden gelmek

Yöneticiler kullanıcıyı tümüyle görmezden gelebiliyorlar bazen. Genellikle patronlar bireysel tercihlerini yansıtan siteleri hazırlatmak istedikleri için saçma denilecek içerikler ortaya çıkabiliyor. Kullanıcıların ihtiyacına cevap vermeyen siteler başarılı olamayacaktır.

Tasarımcıları yönlendirmek ve kısıtlamak

Web tasarım tamamen özgür ve yaratıcı bir bakış açısıyla yapılmalıdır. Tasarımcılarınızı kısıtlarsanız ya da onlara sıkça müdahale ederseniz başarılı siteler elde edemezsiniz. Eğer amacınız verim almaksa firmanız için çalışan bu insanlara fikir vermekten öteye gitmemelisiniz.

Her kafadan bir ses çıkması

Büyük firmaların web site yönetiminde belirli bir komite ile çalışması genel olarak kötü sonuçlar doğurur. Komite tarafından belirlenen ve yönetilen bir tasarım doğru değildir. Kullanıcı kriterlerine göre belirlenenler daha tatmin edici olur. Sektördeki rakipleri göz önünde bulunduracak ve ihtiyaçlara yönelik yapılacak tasarımlar memnun edici olacaktır.

İçerik yönetiminde amatörlük

Eğer yönetici paneli kullanılarak bir site kontrol edilecekse içeriklerin profesyonel bir şekilde tamamlanması gerekir ya da işin uzmanından yardım istenmelidir.

Çok fazla içerik yüklemek

Bütün sitelerin karşılaştığı sorunlardan biri olarak içerik fazlalığı sitenizin değer kaybetmesine ve kullanıcıları yormasına neden olmaktadır. Net bilgi vermeden ve ziyaretçileri metinler içinde yoran kurumsal web sayfalarından başarı beklemek mümkün değildir.

Sonuç olarak büyük şirketler web sitelerini yönetirken çok şey kaybederler. Bu problemleri gidermek için hataları belirlemek ve marka kontrol yöntemini değiştirmek gerekir. Alanında uzman web ajansları ile çalışırsanız hedeflerinize yönelik net sonuçlar alabilirsiniz.

 

Ayın Fırsatı

Ayın Fırsatı
Logo, broşür, fatura, kartvizit tasarımı yaptırana web sitesi % 50 indirimli!

Logo Çalışmalarımız

Tasarımda Teknoloji

Tasarımda Teknoloji
Teknoloji günlük yaşamın vazgeçilmezi haline gelmiştir. En son çıkan ürünler ve araçlar sayesinde neredeyse gerçeğe yakın ürünler elde edilebilmektedir.