Açık Hava Reklamlarının Avantajları / Dezavantajları

açık hava reklamlarının avantajlarıAçık hava reklamları insanların gün boyu maruz kaldıkları ve daha kolay benimsedikleri tanıtım kampanyalarıdır. Kişilerin bilinçaltında yer etme ve kalıcı olma gibi özelliklerinin yanında fazlaca avantajı ve birkaç dezavantajı bulunur.

Ekonomik ve Etkili Tanıtım

Açık hava reklamlarının bilinen en önemli özelliği düşük maliyette dilediğiniz kadar reklam yapabilmeniz.

Aynı Anda Çok Sayıda İnsana Ulaşma

Farklı bölgelerde yayınlanan reklamlar gün içerisinde ve aynı anda çok sayıda insana ulaşır.

Yüksek Prestij Sağlama

Açık hava reklamları diğer tanıtım faaliyetleri içinde son derece prestijli bir yere sahiptir. Sebebi ise insanların reklamları tercihen kabul etmesidir. Gösterilen ilgi zorla bir tanıtım çalışmasının sonucu değildir.

Daha Hesaplı Fiyatlar

Uygun koşullarda yapılan duvar ve billboard gibi açık hava reklamları oldukça ekonomiktir. Uzun süreli kiralama yöntemleri ile size gelir bile kazandırabilir.

Diğer Reklam Çalışmalarına Ek

Yapılan TV, radyo ve internet reklamlarına ek olarak büyük firmaların en çok tercih ettiği tanıtım yöntemidir.

Tüketici Ayrımı Yok

Bu mecra tanıtımlarının en büyük avantajlarından biri de tüketicileri ayırmaksızın her kesimi, herkesi etki altına alabilmesidir. Bulundukları alandaki bütün tüketicileri etki altına alabilirler. Ancak istedikleri zaman da belirli semtlere, kentlere, merkezlere konabilirler.

Kaçma Şansı Yok

Diğer avantajlarından biri de tüketicilerin bu tip araçlardan kaçma şanslarının olmayışıdır. Yolu oradan geçen herkes bu tanıtımlara maruz kalır.

Tercih Şansı Var

Televizyon tanıtımları bütün ülkeye yayın yaparken firmalar açık hava reklamları için belirli yerleri tercih edebilirler. Bu özelliği ile stratejik tüketiciler hedeflenebilmektedir.

Mesaj Alma Garantili

Televizyon, internet ve radyo reklamlarında tüketiciler diledikleri an reklamı görmezden gelebiliyorlar. Outdoor reklamlarda ise kişiler ister istemez tanıtımı gördükleri için mesajı algılamış oluyorlar. Bilinçaltına yer eden reklam diğerlerinden ayırt edilebilir hale geliyor.

Coğrafi Kısıtlaması Yok

Bu uygulamalar istenilen şehirde istenilen süre zarfında gerçekleştirilirken aynı zamanda sinema salonları, metro istasyonları, hava alanları, kapalı stadyum v.b. yerlerde de yapılabiliyor. Mekan kısıtlaması olmaması en büyük avantajlarından biri.

Hareketli Tanıtımlar

İnsan gözünün ulaşabileceği her yerde kullanılabilen açık hava reklamları hareketli olarak da düzenlenebilmektedir. Araçların üzerine uygulandıklarında daha fazla tüketici tarafından görülebilmektedir. Ayrıca oldukça yaratıcı tasarımlar çıkmaktadır.

Yoğun Ancak Yalnız

Açık hava reklamlarının dezavantajı yalnız bir tanıtım aracı olmalarıdır. Yani destekleyici unsurları bulunmamaktadır. Herhangi bir müzik ve animasyon içermemektedir.

Dikkat Edilmeyebilir

Bir diğer dezavantajı ise kişilerin dalgınlık hallerine denk gelmesi ve bu anlarda görülememesi.

Ebat Sorunu

Outdoor reklamlarında kullanılan ebatlar da büyük sorun içerebilir. Potansiyel müşterinin dikkatini çekmeyecek yazı ve görseller kullanılmamalıdır.

Yenilenme Hızı Sorunu

İnternette yayınlanan reklamlar anında değiştirilebiliyor. Ancak outdoor reklamları için bunu söylemek mümkün değil. Tasarım ve baskı sürecinde hız sorunu yaşanabiliyor.

Her ne olursa olsun en iyi tanıtım araçlarından biri olan açık hava reklamları kullanıcıya direkt ulaşması ve istenilen mesajı vermesi nedeniyle tercih edilen bir çalışma. Siz de tercih edebilir, kitlelere ulaşabilirsiniz. 

 

Ayın Fırsatı

Ayın Fırsatı
Logo, broşür, fatura, kartvizit tasarımı yaptırana web sitesi % 50 indirimli!

Logo Çalışmalarımız

Tasarımda Teknoloji

Tasarımda Teknoloji
Teknoloji günlük yaşamın vazgeçilmezi haline gelmiştir. En son çıkan ürünler ve araçlar sayesinde neredeyse gerçeğe yakın ürünler elde edilebilmektedir.